Meena Ira
Diary Owner Links Stuff


Welcome

Jemput masuk dan baca entri
 Thanks for Visit

Tabung Duit

 Klik satu , Thank you so much . *tunggu habis loading :)
       
Flashback


Chatboard


leave me a message

Follower

Rahsia Kulit Flawless
9.5.17 | 1 Miku(s)

Assamulaikum n selamat tengahari gaisss
Hari teringin nak share dengan korang semua rahsia kulit yang cantik . Sekarang semua orang nak nampak cantik kan hahaha sape tak nak kan .. Setengah orang sanggup habiskan banyak duit untuk jadi cantik , sekarang kan banyak produk kecantikan di pasaran. Produk kecantikan kadang-kadang ada kesan sampingan setelah berhenti guna produk tersebut macam muka mula naik jerawat. Baru-baru ini pun ira ada baca satu artikel pasal produk kecantikan ada bahan yang bahaya yang menyebabkan kesan sampingan setelah berhenti guna produk tersebut.

Hah hari ini bukan nak share pada produk kecantikan tapi hanya guna bahan yang ada kat rumah anda je dan tak perlu nak keluar duit banyak-banyak untuk cantik . Tip ini Ira amal sendiri kat rumah tau. Masa sekolah dulu muka Ira banyak jerawat terutamanya di dahi dan ada bekas jerawat di dahi tau. Bukan setakat jerawat hahahah muka pun gelap sebab sunburn , teruk gila sunburn bila tengak muka ni macam dua alam hahaha boleh bayang tak. Dulu- dulu masa sekolah kan kuat kawad tu jadi macam tu. Bila dah masuk U , kawan-kawan ada yang tanya guna produk apa jadi kulit cantik. Sebenarnya, Ira guna produk safi balqis yang warna biru tu je huhuhu tak yakin nak guna produk lain takut kulit tak sesuai. Jom tengok cara nya ,

1. Aloe Vera atau Pokok Lidah Bunya

Image result for aloe vera

Korang kenal tak aloe vera atau poko lidah bunya nih ? Kat rumah Ira ada tanam ini bila nak guna pergi je ambik kat pasu. Aloe vera ni boleh hilang kan jerawat dan buat rasa kulit tegang tau . Korang pun boleh letak di rambut untuk kurangkan rambut gugur dan lebat kan rambut balik. Cara dia senang je, ikut kat bawah

1. Potong aloe vera dan dapat gel kat dalam yang warna putih tu 
2. Sapu je di muka
3. Tunggu gel aloe vera kering
4. Lepas kering, basuh muka dengan air

Tu je ! senang kan . Tapi korang kena la rajin dan konsisten buat ini. At least dalam seminggu amal kan 2-4 kali untuk dapat kesan nya yang cepat. Ira selalu amal kan bila duduk kat rumah tau, sekarang kulit Ira dah takde jerawat dan kulit pun jadi pinkish tau tanpa guna blusher hehehe.

Terima kasih.





OLDERNEWER


Blogger Eeca Shyaa said...

aloevera mmg byk khasiat!

www.eecashyaa.com

 

Post a Comment